Сапаны ішкі қамтамасыз етудің жүйесі

Білім беру қызметтерін ұсынудың тиімділігі мен сапасы мониторинг арқылы анықталады, оның мақсаты білім беру қызметтерінің динамикасын бақылау, жедел қызмет және колледж қызметін ұзақ мерзімді болжау болып табылады. Оқу орнының бақылау-талдау қызметінің бағыттарының бірі оқу процесін бақылауды ұйымдастыру болып табылады. Мониторингтік зерттеулер оқытушылар мен студенттердің іс-әрекеттерін уақытылы түзетуге, нәтижелерге негізделген оқыту мен тәрбиелеудің оңтайлы әдістері мен нысандарын таңдауға мүмкіндік береді.

Колледж ББ экономикасының дамуын,  ауыл шаруашылық  және түрлі сала мамандарының жаңа технологияларды игеруін және әлеуметтік саланы дамытуды ескере отырып бейресми түрде жаңартады. ЖП-ді  жаңарту үшін негіздер:

– колледж әкімшілігінің, бағдарламаны іске асыратын жұмыс берушілердің, оқытушылардың бастамалары мен ұсыныстары;

– ББ  сапасын бағалау нәтижелері;

– білім беру бағдарламаларын іске асыру шарттарындағы объективті өзгерістер, оның ішінде мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарының білім беру стандарттарының өзгеруі (өзгертілуі).

Жаңартулар білім беру бағдарламасының тиісті құрылымдық элементтерінде көрсетіледі (оқу жоспары, құзыреттер тізімі, оқу пәндерінің жұмыс бағдарламалары, практикалық бағдарламалар және т.б.). Колледждің оқытушылық құрамы өз жұмысында қалыптасқан дәстүрлер мен заманауи тенденцияларға негізделген:

– білім беруді, ғылым мен мәдениетті біріктіретін, «Қазақстан-2050» даму стратегиясына, «Рухани жанғыру» бағдарламасына сәйкес білім экономикасын қалыптастыратын, әлемдік білім кеңістігіне кіруге деген ұмтылысты біріктіретін инновациялық тәсіл;

-колледж түлектерімен тұрақты байланыс және ынтымақтастық.
Жүзеге асырылып жатқан білім беру бағдарламаларының тізімі орта кәсіптік білім беруді ұйымдастырудағы оқу процесіне қойылатын заманауи талаптарды ескере отырып жүйелі түрде қайта қаралады. Білім беру бағдарламасының мазмұнын әзірлеуге қажетті мүдделі тараптар – колледж әкімшілігі, жетекші оқытушылар, әлеуметтік серіктестік кәсіпорындарының өкілдері және студенттер қатысады. Колледж барлық ішкі және сыртқы мүдделі тараптарды ББ –ға енгізілетін өзгерістер туралы хабарлайды.
Білім беру бағдарламалары және қабылданған шешімдер туралы ақпарат мүдделі адамдарға, жұмыс берушілерге студенттермен кездесулерде, басшылықтың БАҚ-та сұхбаттарында (баспа, теледидар) беріледі. Колледжде жыл сайын орта мектеп мұғалімдері мен оқушыларының, студенттердің ата-аналарының шақыруымен Ашық есік күні өтеді. Осы іс-шараларда білім беру бағдарламаларында болуы мүмкін өзгерістер туралы ақпарат ұсынылады.

ББ  колледж миссиясына сәйкес тапсырмаларды орындауға бағытталған және жеткілікті ресурстарға ие: базалық білімі бар кадрлық әлеуеті, материалдық-техникалық базасы (қажетті құрал-жабдықтармен жабдықталған кабинеттер, компьютерлік сынып, кітапхана, медиа-кітапхана), практика базаларымен келісімдер және т.б.

Оқу бағдарламаларын жетілдіру, колледждің бәсекеге қабілеттілігін қолдау, түлектерге жұмыс орнын құру үшін қажетті жоғары оқу орнын бітірушілерді даярлаудың жоғары деңгейін қамтамасыз ету мақсатында жұмыс берушілермен бірге орта буын менеджерлері мен сауалнамаларға арналған оқу бағдарламаларының мазмұнына талдау жүргізілді.
Құрылымдық бөлімшелердің басшылары жұмыс берушілерге сауалнама жүргізді. Сауалнамаға енгізілген ББ  бағалау нәтижелері бойынша колледжде мамандар даярлау айтарлықтай жоғары деңгейде деген қорытынды жасалды.

Білім беру бағдарламаларын әзірлеу сапасын бақылауға ағымдық бақылау, аралық аттестация, қорытынды аттестаттау кіреді. Аралық сертификаттау барлық пәндер үшін қарастырылған, олардың негізгі формалары: емтихандар, тесттер, емтихандар. Бақылаудың барлық түрлері сараланады. Емтихандар мен сынақтардан өте алмайтын барлық пәндерде бақылау жұмысы қарастырылған. Бақылау жұмысының формасы (жазбаша, ауызша, тестілеу) оқу жоспарымен анықталады. Емтихандар мен сынақтар осы пәнді шығаруға бөлінген уақытқа байланысты өткізіледі; емтихандар – аралық аттестаттауға бөлінген уақыт ішінде. Емтихан сессиясының бір аптасында қабылданған емтихандар саны екеуден аспайды. Жеке пәндер бойынша кешенді емтихандар қарастырылған. Емтихандардың саны мен күндері типтік оқу жоспарында келтірілген. Қорытынды аттестаттау студенттердің дайындық деңгейін бағалау үшін білім беру бағдарламасын әзірлеу аяқталғаннан кейін жүзеге асырылады.

Колледжде білім беру бағдарламаларын іске асырудың тиімділігі сыртқы және ішкі бақылау арқылы бағаланады. Ішкі бақылауды директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары, колледж әдіскері және ӘБ жетекшілері  жүзеге асырады.  Ішкі бақылауды жүргізу колледж басшылығына білім беру бағдарламаларын іске асыруды жақсартуға бағытталған түзету әрекеттерін жасауға мүмкіндік береді. Білім беру бағдарламаларының орындалуын бақылау ашық сабақтар жүйесі, өзара сапарлар, әдістемелік бірлестіктердің мәжілістері, құрылымдық бөлімшелер мен оқытушылардың жылдық есептері жүйесі арқылы да жүзеге асырылады.Сонымен, соңғы жылдары әкімшіліктің бір-біріне сабаққа барғаны: 2016-17-40, 2017-18-38, 2018-19-42 және 2019-2020 жыдың басында -10.

Білім беру бағдарламаларын іске асыру сапасының мониторингі сонымен қатар студенттердің профессорлық-оқытушылық құрамның сапалы жұмысы туралы объективті пікірін анықтау мақсатында колледждің психологы мен директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары өткізген «Оқушының оқу нәтижелеріне қанағаттануы» студенттердің сауалнамасы нәтижелерін талдау кезінде де жүзеге асырылады.

Колледждің және инженерлік-оқытушылық құрамның жетістіктері туралы ақпарат, ұйымдастырылған іс-шаралар туралы мәлімет  бұқаралық ақпарат құралдарында, ғылыми-әдістемелік және педагогикалық басылымдарда, колледж сайтында және интернетте жарияланады.

Колледж барлық мүдделі тараптармен байланысты ұйымдастырады және үнемі байланыста болады, әлеуметтік серіктестердің өкілдерін, жұмыс берушілерді, студенттерді, ата-аналарды колледждің білім беру қызметтерінің сапасын қамтамасыз ету саласындағы стратегиясы мен саясаты туралы ақпараттандырады. Мүдделі тараптарды білім беру бағдарламаларын жобалауға, әдістемелік қамтамасыз етуге, оқу процесін ұйымдастыруға, білім сапасын бағалауға, бітірушілерді дайындауға тартады.

Барлық құрылымдық бөлімшелерде мүдделі тараптардың қатысуымен түсіндірме семинарлары, кездесулер, дөңгелек үстелдер өткізіледі. Жергілікті баспасөзде колледждің жетістіктері мен болашағы туралы, республикалық, облыстық және қалалық конкурстардың жеңімпаздары туралы мақалалар, жазбалар, колледж директорымен, колледж оқытушыларымен оқу процесінің әртүрлі аспектілері, білім беру ісіндегі жаңашылдықтар, колледждің қазіргі заманғы материалдық базасы туралы сұхбаттар жарияланады.

Негізгі мүдделі тараптардың өкілдері  әдістемелік кеңестің отырыстарына және колледж сайтында қатысу арқылы білім беру бағдарламаларын дамыту жоспарларын құруға қатысады. Пікірталастардың, сауалнамалардың нәтижелері талданады, колледж қызметінің барлық түрлерінің күшті және әлсіз жақтары, тәуекелдер, оларды жеңудің жолдары, олардың миссиясы  мен көзқарастарын  қарау кезінде ескеріледі.

Үміткерлер мен олардың ата-аналарына арналған ақпарат: мамандардың үлгілері, білім беру бағдарламаларын жасау жоспарлары, колледждің материалдық-техникалық базасының фотосуреттері, жаңалықтар, колледж студенттері мен оқытушыларының ғылыми-практикалық конференцияларға, олимпиадалар мен семинарларға қатысуы туралы ақпарат.

Педагогтар мен колледж студенттерінің қанағаттанушылық деңгейіне мониторинг жүргізу аясында жүргізілген зерттеулерге талдау жасай отырып, келесідей қорытынды жасауға болады:

– жалпы алғанда, команда әкімшілік пен оқытушылар құрамы мен қызметкерлер арасында достық қарым-қатынаста;

Күтілетін нәтижелер, оларды бақылау және талдау:
оқу процесінің жай-күйі мен оған әсер етуді талдауды ескере отырып, жүйелі мақсатты және объективті тексерудің оңтайлы жүйесін құру үшін, оны жетілдіру мақсатында өндірістік оқыту шеберлері мен шеберлеріне көмек көрсету,  оқытушылық құрамдағы ең жақсы тәжірибені анықтау, жинақтау және ескеру.

Бірқатар іс-шараларды өткізу үшін:

-жаңадан қабылданған студенттердің бейімделуіне психологиялық қолдау бағдарламаларының әсер ету нәтижелерін бақылау;

– дарынды балаларды қолдау бойынша  оқытушылық құрамның қызмет жүйесін құру;

– өндірістік оқытудың оқытушылары мен шеберлерінің жұмысындағы инновациялық бағдарламаларды зерделеу және жаңа технологияларды енгізу тиімділігін бағалау;

– түлек моделін қалыптастыру бойынша іс-шаралар жүйесін құру;

          -оқу іс-әрекетінің ерекшеліктеріне диагноз қою.

Қорытынды мемлекеттік аттестаттау нәтижелерін талдау қорытынды аттестаттау нәтижелері мен жұмыс берушілер арасынан тағайындалған аттестаттау емтихан комиссиялары төрағаларының есептері негізінде жүзеге асырылады. Нәтижелер педагогикалық кеңесте тыңдалады, түзету әрекеттері айтылады.

Қорытынды мемлекеттік сертификаттау дипломдық жұмысты, диссертацияны немесе мемлекеттік емтихандарды қорғауды қарастырады. Білімді бағалау процесінің ашықтығы студенттерге әр сабақтың соңында алынған бағалар туралы ақпарат беру және күнделікті теориялық оқу журналдарын толтыру арқылы қамтамасыз етіледі.

Өндірістік оқу мен кәсіптік практикадан өтуін бақылау, оны ұйымдастырудың сапасын бақылауды тікелей тәжірибе жетекшісі, өндірістік оқыту шебері және директордың оқу-өндірістік жұмысы жөніндегі орынбасары жүзеге асырады. Практика жетекшісі өзіне тағайындалған кәсіпорында студенттерге барады, практикаға қатысу журналын жүргізеді және кәсіпорында практика өткізуге жауапты адамдармен жұмыс жасайды.

7 – стандарт «Сапаны ішкі қамтамасыз етудің жүйесі»

бойынша SWOT-ТАЛДАУ

Күшті жақтары Әлсіз жақтары
 

1. Сабақтастық пен дәстүрді сақтау.

-білім беру бағдарламаларының қазіргі еңбек нарығының қажеттіліктеріне бағытталуы;

2. Білім беру бағдарламаларын оқу, оқу-әдістемелік және ғылыми әдебиеттермен қамтамасыз ету;

3.Білім беру бағдарламаларын жұмыс   берушімен келісу

1.Оқу сабақтарын өткізуге жұмыс берушілерді жеткіліксіз тарту.

2.Нормативтік құжаттарды уақтылы әзірлемеу;

3. Арнайы пәндер бойынша оқу әдебиетінің жетіспеушілігі;

 

 

Мүмкіндіктер Қауіп
1. Еңбек нарығының сұранысын ескере отырып, жаңа мамандықтар мен мамандандыруларды енгізу. 1. Өндіріспен байланысты жұмысқа орналастыру механизмдерінің тұрақсыздығы (еңбек өтілінің болмауы).

Всего комментариев: 0